Welkom in Ghana!

Deze zomer ga ik van 15 juli t/m 18 augustus vrijwilligerswerk doen in Ghana. Op deze blog kom je regelmatig een update tegen met foto's en ervaringen. Rechts op de pagina onder blogarchief kun je door op de witte driehoekjes te klikken verschillende dagen zien.

Reacties op artikelen kunnen gegeven worden door op de titel van het artikel te klikken. Vul onderaan het artikel een reactie, afgesloten met je naam in en kies daaronder bij 'reageer als' anoniem.

maandag 23 augustus 2010

Ghana dag 31 (14 aug.)

Om 9:00 hebben Lotte en ik met Sophie en Anne-Marei bij Samoo hotel afgesproken. We komen Sophie al eerder tegen bij het tankstation. Anne-Marei zou wat later komen; ze had nog iets te doen. Volgens mij was het toilet in hun kamer overspoeld en stond hun kamer nu blank. We kunnen voor 4 cedi in totaal naar Elmina.
We zien het Elmina Castle aan de kust liggen. Bij aankomst zijn er meteen mensen die armbandjes willen verkopen. Verderop zien we allemaal mensen een brug staan en ze wachten allemaal totdat er een vissersbootje voorbij komt waarmee ze meekunnen om te gaan vissen.
Om het fort te mogen bezoeken, moeten we 10 cedi entree betalen. We zeggen dat we onze studentenkaart
hebben vergeten en dat het duidelijk te zien is dat wij studenten zijn, dus we betalen 5 cedi entree. We krijgen een goede gids die veel van de geschiedenis van het fort afweet. Hij vertelt over hoe de slaven behandeld werden, hoe de omstandigheden in het fort waren en hij noemt een heleboel jaartallen.
Daarna gaan we met de taxi terug naar Cape Coast waar we naar het strand gaan. Er zijn veel blanken op het strand en als we gaan liggen komen er meteen kinderen naar ons toe met biscuits en water. Sophie, Anne-Marei en ik gaan meteen de zee in. Lotte past op de spullen. De golven zijn ca. 2 meter hoog en het water is aangenaam fris.
Later komen er meisjes langs van in de 20 die mij vragen hoe oud ik ben.  Ze geloven niet dat ik 18 ben, maar denken dat ik iets van 25 ben en vragen of ik met ze wil trouwen en ze mee wil nemen naar Nederland.





























 
 
 
 
 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten