Welkom in Ghana!

Deze zomer ga ik van 15 juli t/m 18 augustus vrijwilligerswerk doen in Ghana. Op deze blog kom je regelmatig een update tegen met foto's en ervaringen. Rechts op de pagina onder blogarchief kun je door op de witte driehoekjes te klikken verschillende dagen zien.

Reacties op artikelen kunnen gegeven worden door op de titel van het artikel te klikken. Vul onderaan het artikel een reactie, afgesloten met je naam in en kies daaronder bij 'reageer als' anoniem.

maandag 9 augustus 2010

Ghana dag 14 (28 juli)

Woensdag heb ik van de kinderen allemaal koekjes en snoepjes gekregen. Ze geven wel vaker iets lekkers. Ik bewaar alles wat ze gegeven hebben en een paar dagen later deel ik het aan hen uit.
's Middags wilde ik iets gezonds voor de kinderen kopen, dus ik heb fruitdrankjes voor ze gekocht en een stuk volkoren brood.
Marieke en Heleen vertrekken donderdag, dus ze zijn vanmorgen naar de kapper gegaan om hun haren te laten invlechten. Meestal duurt het invlechten 8 uur. Zij willen vanavond pannnenkoeken maken, maar het invlechten duurde bij hen langer, dus ze vroegen mij of ik de spullen voor het pannenkoeken maken wilde halen en vast wilde beginnen.
Wanneer ik terugkom, ben ik mijn kleding gaan wassen. Daarvoor heb ik koud water, een stuk zeep en een teiltje gebruikt.
Uiteindelijk komen ze later terug dan ze gedacht hebben, dus ik heb de pannenkoeken maar gemaakt. Maar goed ook want ze waren uitgehongerd na een hele dag in de kapsalon. Het is een typisch Ghanese haarstijl en toch zie je bijna geen Ghanees die ermee loopt. Enkel de volunteers.

2 opmerkingen:

  1. Hoi Rolf,

    Je hebt de afgelopen dagen een flinke boost aan je weblog gegeven.
    Je kunt goed je belevenissen verwoorden en spanning in je verhaal brengen. Je hebt ook humor getuigen het onderstaande:
    “Marieke en Heleen vertrekken donderdag, dus ze zijn vanmorgen naar de kapper gegaan om hun haren te laten invlechten. Meestal duurt het invlechten 8 uur.
    Het is een typisch Ghanese haarstijl en toch zie je bijna geen Ghanees die ermee loopt.”

    Leuk dat je het wassen van kleren zo lekker primitief doet. Back to basics.
    Verstandig dat je een fiets aangeschaft hebt. Zit er wel een slot op en moet je hem op slot zetten?
    De heftige regenbuien zijn een mooi natuurverschijnsel. Grote druppel en een hele boel water in een korte tijd. Daarna klaart het meestal weer snel op. Niet zo als in Nederland waar het dagen grijs kan zijn.

    Heb je al wat Dagbani geleerd? Je hebt meestal snel de logica van een taal door, waardoor je het relatief snel leert. Je vindt het ook leuk om vreemde talen te leren. Mogelijk heb je al een woordenboek Engels-Dagbani gevonden.

    Goed dat je dingen onderneemt zoals het bezoeken van een echt wildpark en een waterval. Zulke dingen zijn er niet in Nederland. Ga zo door, want de tijd is zo voorbij.

    Groet,
    Ronald Klein

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heb je ook 8 uur bij de kapper gezeten ;-)
    Alles lekker schoon en fris?
    doeg
    Angela

    BeantwoordenVerwijderen