Welkom in Ghana!

Deze zomer ga ik van 15 juli t/m 18 augustus vrijwilligerswerk doen in Ghana. Op deze blog kom je regelmatig een update tegen met foto's en ervaringen. Rechts op de pagina onder blogarchief kun je door op de witte driehoekjes te klikken verschillende dagen zien.

Reacties op artikelen kunnen gegeven worden door op de titel van het artikel te klikken. Vul onderaan het artikel een reactie, afgesloten met je naam in en kies daaronder bij 'reageer als' anoniem.

maandag 9 augustus 2010

Ghana dag 24 (7 aug.)

Zaterdagmorgen gaan we met de trotro naar Paga toe waar we de krokodillen kunnen bezoeken. We weten niet zo goed waar we eruit moeten, maar een vrouw voor ons zegt dat we er bij Bolgatanga uitmoeten. Ze woont tegenover de krokodillen en ze is zo vriendelijk om ons mee te nemen met de taxi. De krokodillen in Paga zijn een echte trekpleister voor toeristen. Wanneer we vragen hoe het mogelijk is dat de krokodillen de mensen niet aanvallen, zegt de begeleider dat de mensen al eeuwen in vrede met de mensen leven. De voorouderen van de mensen uit het gebied hebben ze meegenomen uit Burkina Faso en de kleintjes te eten gegeven. 'De mensen vallen de krokodillen niet aan en daarom vallen de krokodillen de mensen niet aan,' zo zegt de begeleider. We kunnen op de krokodil zitten en zijn staart vasthouden. Daarna krijgt de krokodil een leventje kippetje.
Paga is bij de grens van Burkina Faso, dus we vragen bij de grens of we de grens over mogen en we maken wat foto's in Burkina Faso. Om verder Burkina Faso in te mogen, hebben we echter een paspoort nodig.
Op de terugreis komen we met de trotro in een regenstorm terecht. De regen komt aan alle kanten de trotro in. Via de randen van de ramen en openingen in de buitenkant van de trotro, dus iedereen wordt nat. Er is een aantal stops en meteen komt een groep mensen op ons afgerend om fruit, water of biscuits te verkopen. Ik koop drie gele meloenen voor 1 cedi. Ik denk dat het een foutje van het meisje was, want eerst vroeg ze 1 cedi voor 1 meloen. Ik was heel benieuwd hoe ze smaakten: hard, soms bitter en soms een beetje zoet.
Wanneer ik thuiskom zijn er 2 nieuwe volunteers aangekomen: Jana en Don uit Londen. Ze zitten bij een andere organisatie dan VCA.



























5 opmerkingen:

  1. Rolf, ik ben heel benieuwd naar deze trip!
    veel plezier.
    Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Rolf,
    Ik heb je moeder gesproken. Ze informeerde naar je laatste belevingen op je blog en vroeg me je een hele dikke knuffel te geven.
    Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ben je al aan het aftellen? Geniet nog even want voor je het weet ben je weer terug in Nederland.
    Ik ben benieuwd naar je verhalen, leuk te lezen maar nog leuker het persoonlijk van je te horen
    X
    Angela

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hé Rolf,
    Wel indrukwekkende foto's! mooie natuur enzo, maar ook gewoon mensen en dingen. Er is zelfs iemand zijn kleren aan het wassen in een teiltje :-) Wist niet dat Ghana zo mooi is.
    Goeie terugreis! Grtn Berno

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ha Rolf fijn dat je weer veilig thuis bent . Ik heb genoten van al je verslagen. En ik ben trots op je dat je dit hebt gedaan. Lieve groet van je Oma.

    BeantwoordenVerwijderen